lite kort om skimret

tid,
är inget som bara ska gå förbi. 

Jag vill skriva ner allt hela tiden så jag aldrig glömmer bort det för precis allt är lika förbannat fint även fast jag använder ord som förbannat för att förstärka känslan.

Jag vill komma ihåg allt just nu för trots att det går lite upp och ner så står jag ändå med förstående ögon och ser att det finns en lärdom i allt. Att själen mår bra.

Trots att jag är lite ilsken en kväll får jag komma hem och gå in till dig och får bara vara ännu lite mer less på allt. Du frågar om det är det en sån dag idag med lugn och värme och förståelse och låter det bara vara så för du vet att jag mår bra och är positiv egentligen men för tillfället så gör jag bara små pruttljud, gömmer mig under täcket och väntar tills du är klar med allt ditt så du kan komma närmare och berätta om din dag. Du blir lite glad när jag visar att jag kan vara lite ilsken också och sånt gör mig varm.

Trots att jag var lite ilsken ville jag ändå gå upp till fyran, hämta mina taussels och fråga Jacob om hans dag. Sånt gör mig också varm när jag får höra hur han mår. När lilla Henrik skriver att han har världens bästa syster. När pappa frågar om vi ska ta en fika, och mamma säger att hon hjälper till när som helst. När jag ser att mina kusiner mår bra och lilla cevin fyllde år och mormor är ute på vift och gamla vänner är på äventyr och jag har allt jag behöver och alldeles så himla mycket mer så gråter jag en liten tår för att jag är så glad att allt är precis som det är och jag vill bara stanna och stå kvar. Krama om hela världen och rädda er allihop som inte är så varm som jag från kylan. 

När det första jag får höra när jag vaknar är hur varm jag är och hur mysigt det är tänker jag hålla i den känslan och må mitt bästa resten av dagen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marigold

En plats med historier. Tankar. Längtan, vackra minnen och drömmar.

RSS 2.0