För min egen skull

Innan jag lägger mig vill jag tömma huvudet lite. Det stormar och stormar och magen får lite ont för att det är så mycket som vill ha tid och mer som vill ha energi och ännu lite till som vill ha glädje, värme och så det är lilla mysiga såklart. 

jag vill ju alltid att alla ska känna sig sådär mysiga såfort de hör att jag pratar eller när jag kommer in i rummet och när grabbarna sa att det var så visste jag inte vad jag skulle göra.


Men när huvudet är lite tungt,
när nacken får ta i lite extra;
då finns det inte riktigt lika mycket kvar. 


Så innan jag lägger mig känner jag lite extra på eftervärmen från dagens finaste spelning på länge och glädjen och den lilla längtan som ligger och gror. 
Jag försöker putta undan världen lite bara för att pyssla om min egen lilla boning. 


Jag älskar bomullskuddar och ibland känner jag mig som en sådan.
Men ibland blir även de lite tussiga och då får man krama lite extra så löser de upp sig. 


Så innan jag somnar slår jag på något mysigt och håller hårt om känslan att allt kommer att bli okej. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marigold

En plats med historier. Tankar. Längtan, vackra minnen och drömmar.

RSS 2.0