där det alldeles egna sitter.

Okej. 


Under den senaste tiden har känslor och annat inälvigt varit lite,
omtumlat. 

Jag har vägt hit och vägt dit.
Men nu har jag äntligen bestämt mig.
Jag som förespråkar följ ditt hjärta har nu kommit på att jag måste känna efter vart mitt eget sitter.

Och det sitter i äppelträden.
Det sitter i nervevade bilrutor i en volvo utan AC. 
Det sitter i vinyl och det sitter i gefleortens mjölkprodukter.
Det sitter i hängstolen och i bryggan.
Det sitter i salsatonerna från andra sidan älven.
Det sitter i dåliga utekvällar som egentligen är mer magiska än man tror.


Hej mamma och lenny,
hej pappa och bröder,
hej elin, prins och lilla pingla,
mikaela och fanny,

Nu flyttar jag hem igen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marigold

En plats med historier. Tankar. Längtan, vackra minnen och drömmar.

RSS 2.0