Tjugo saker som gör att jag tackar för ännu en dag.

Jag vill bara ta en stund och uppskatta allt fint som händer mig.

1. Jag bestämmer mig för att flytta hem från Göteborg och min mamma & lenny säger självklart. Min pappa kommer ner och hämtar allt jag äger tillsammans med min lillebror.
2. Jag frågar min gamla chef om hon har ett jobb över; självklart, kom och jobba.
3. Jag träffar en fin liten fjäril som ger mig lite livsglädje.
4. Jag får tillfället att vara host för en spelning för en fantastisk musiker. Min lilla fjäril kom.
5. Jag får ett erbjudande att sitta i programgruppen för vad som ska bli framtida peace&love.
6. Jag får hjälpa en vän med hans musikaliska projekt, och det blir bra.
7. Jag kunde köpa en ny gitarr och vill skriva mer musik.
8. Jag lär mig spela piano och börjar faktiskt uppskatta och höra att jag faktiskt kan.
9. En vän vill att jag ska vara med i ett band han vill starta.
10. Jag tappar telefonen två gånger, jag får tillbaka den två gånger.
11. Folk säger att de tycker det är synd att jag inte kommer på avslutningen för jobbet; det hade varit mycket roligare då.
12. Jag vill flytta till Uppsala och de som redan bor där tycker att det skulle vara jätteroligt.
13. Jag har en fin vän som alltid hjälper mig med allt, fysiskt som psykiskt.
14. Någon föll för mitt leende.
15. Jag har börjat lyssna på musik på ett helt annat sätt, nu hör jag den verkligen; tack vare två fina själar.
16. Min chef tycker om mig jättemycket.
17. Jag äter mycket mer organiskt och gör bättre val.
18. Jag väntar med svaret på en fråga så jag verkligen talar från hjärtat.
19. Jag får höra att jag bara sprider massa glädje.
20. Jag börjar känna igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marigold

En plats med historier. Tankar. Längtan, vackra minnen och drömmar.

RSS 2.0