För första gången i mitt liv

Sådärja, första tentan.


Om du är intresserad så handlade den om identitet och identitetsskapande i skolan. Vad de har för samband och att nyckelord som etnisk identitet, fysisk identitet och gruppidentitet ska vara med. 

Jag var så trotsig att jag opponerade mig mot alltihop. 


Påstod att identiteten man skapar sig i skolan är artificiell och verkligheten slår en rakt i ansiktet sekunden man kliver ur gymnasiet. Jag anser att det stämmer, frågan är bara om mina seminarieledare ser det som giltigt. 




Snart är jag hemma igen. I åby alltså. 
Och snart har jag varit med om 20 höstiga jordsnurr.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marigold

En plats med historier. Tankar. Längtan, vackra minnen och drömmar.

RSS 2.0