en sida ur en bok

>>Då kom det något säreget i hans blick - bara en hastig glimt, likt ett genomskinligt litet moln på vårhimlen - men än idag vet jag inte om det var för att han gissade vilken målning jag syftade på eller om det var mitt "jag önskade att du varit där" som fick honom att genomfaras av - ja, vadå? En liten skälvning, ett förebud om vad som komma skulle? Manifesterar sig inte alltid kärleken på det sättet, då fröna både till dess blomstring & dess undergång ligger i de allra första orden, det första andetaget, den första tanken? <<

Mary Bertinson
Svantjuvarna av Elisabeth Kostova


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marigold

En plats med historier. Tankar. Längtan, vackra minnen och drömmar.

RSS 2.0